علل دسترسی محدود اینترنت برای دانش آموزان و دانشجویان

مشخصات مقاله

این مقاله را در فضای مجازی برای دوستان خود ارسال کنید

پیشنهاد میکنیم این مقاله را با موزیک ملایم زیر مطالعه کنید.

علل دسترسی محدود اینترنت برای دانش آموزان و دانشجویان

آیا دانش آموزان و فرهیختگان مستلزم محدودیت برای دسترسی به اینترنت هستند؟

 

اینترنت
امروزه دغدغه ی بسیاری از دانش آموزان، دانشجویان و به صورت کلی محصلان عزیز در مورد قطع اینترنت و چگونگی دسترسی به اینترنت می باشد که ما در این مقاله به تفضیل به بررسی این موضوع جذاب و مورد نباز می پردازیم و به سوالاتی که از طرف آنها مطرح می شود می خواهیم پاسخ دهیم، سوالاتی از قبیل:

 آیا اینترنت محدود می شود؟ آیا دانش‌اموزان باید به اینترنت دسترسی داشته باشند؟ استفاده دانش آموزان از اینترنت را چگونه ایمن کنیم؟ اما و اگرهای استفاده دانش آموزان از فضای مجازی چیست؟ چند میلیون دانش‌آموز به اینترنت و گوشی هوشمند دسترسی ندارند؟ مزایا و معایب دسترسی محدود به اینترنت چیست؟ خطرات محدود سازی فضای مجازی چیست؟

آیا محصلان مستلزم محدودیت برای دسترسی به اینترنت هستند؟

امروزه ، ما با پیشرفت های متفاوت در محیط و زندگی روزمره خود احاطه شده ایم. ما در حال حاضر در قرن 21 هستیم که در آن همه آنچه نیاز داریم در دسترس و آسان برای استفاده است، به همین دلیل است که ما وابسته هستیم. ما در حال حاضر پیشرفت تکنولوژی را تجربه کرده ایم که به ما کمک می کند تا بتوانیم زندگی روزانه خود را به راحتی انجام دهیم. در مورد پیشرفت فناوری صحبت می کنیم، بگذارید این موضوع را مورد توجه خود قرار دهیم: دسترسی به اینترنت.

امروزه اهمیت اینترنت به قدری زیاد است که ما قادریم تمام فعالیت های روزمره ی خود را با آن انجام دهیم و به طور کلی تمام این فعالیت های در این فضا قابل دسترسی می باشد. این امر در مورد دانش آموزان اهمیت ویژه ای پیدا میکند، زیرا آنها می توانند بسیاری از کارها و فعالیت های خود را در این فضا انجام برسانند.

در نسل امروز ما، با دخالت فناوری های نوین به ویژه اینترنت؛ به نظر می رسد که دسترسی دانش آموزان به اینترنت باید محدود باشد. مخصوصاً سایتهای ممنوعه که برای کودکان خردسال یا دانش آموزان مناسب نیستند زیرا ممکن است بر نحوه تفسیر آنها از جامعه تأثیر بگذارد. دسترسی به اینترنت باید محدود به دانش آموزان باشد زیرا برخی از مطالب و سایت ها در اینترنت وجود دارد که محتوای مخصوص بزرگسالان را در معرض دید آنها قرار می دهد و ممکن است بر نحوه تفکر آنها تأثیر بگذارد. در واقع آنها را به انجام فعالیتهای منفی سوق می دهد که می تواند باعث ایجاد روحیه منفی برای جامعه نیز در طولانی مدت شود. آنها باید فقط به اطلاعات مربوطه دسترسی داشته باشند که به نیازهای آنها در مدرسه کمک کند.

جدی ترین مشکل امروزه

این جدی ترین مشکل امروز دانش آموزان است. آنها بیشتر ساعات روز خود را در اینترنت سپری می کنند و به ندرت با اعضای خانواده خود ارتباط برقرار می کنند. این امر منجر به ایجاد پیوندهای خانوادگی ضعیف می شود. دانش آموزانی که بیشتر اوقات خود را در اینترنت گشت و گذار می کنند، به دلیل نداشتن تمرین بدنی، داشتن نمرات پایین در مدرسه و دانشگاه ها به دلیل بدن ناسالم، به دلیل اینکه فقط به گشت و گذار در چیزهای بی فایده ادامه می دهند و فاصله با اعضای خانواده به دلیل نداشتن زمان، باعث ایجاد مشکلات جسمی و روحی در آنها می شود.

صیانت از اینترنت
دانش آموزان سلامت، ثروت، زندگی اجتماعی و شخصی خود را نادیده می گیرند. تنها چیزی که آنها در مورد آن زحمت می کشند، آنلاین بودن است. ما می توانیم نمونه هایی از اختلالات روحی و جسمی دانش آموزان را به دلیل اعتیاد به اینترنت ببینیم، به عنوان مثال، در سال 2018، دختری از ویتنام به فیس بوک معتاد شد و در بیمارستان روانی به سر برد. اکنون او تحت درمان است. مورد دیگری در تایوان رخ داد که در آن دانش آموزی جان خود را از دست داد زیرا او به مدت 2 روز به طور مداوم بدون برقراری ارتباط با دنیای بیرون به بازی آنلاین روی آورده بود. موارد بی شماری مانند این در دانش آموزان به دلیل اینترنت زیاد اتفاق می افت که به ما یادآوری می کند که محدود کردن دسترسی به اینترنت برای دانش آموزان چقدر مهم است.

مطالعه دانش آموزان

دانش آموزان باید بر مطالعات خود تمرکز کنند و به چیزهای بیهوده و نا مناسب توجه نکنند. اما در اینترنت، آنها به راحتی می توانند با وب سایت های غیراخلاقی آشنا شوند. این نوع وب سایت ها به تعداد زیاد و رایگان در دسترس هستند. این احتمال وجود دارد که دانش آموزان به طور تصادفی به این سایت ها برسند و بعداً معتاد شوند. از آنجا که برخی دانش آموزان به اندازه کافی بالغ نیستند که همه چیز را درک کنند، می توانند تهدیدی برای دختران اطرافشان باشند. دانشجویانی که در سنین پایین با این موارد آشنا می شوند می توانند مرتکب جنایت و حتی در برخی موارد، تجاوز شوند. موارد زیادی وجود دارد که ما می توانیم شواهد این نوع جنایات را توسط دانش آموزان مدرسه یا کالج فقط به دلیل اعتیاد به این وب سایت های غیر اخلاقی ببینیم. شکارچیان جنسی در حال تعقیب پسران و دختران جوان مدرسه ای هستند و وانمود می کنند که سرگرمی های یکسانی دارند و در نهایت آنها را به دنیای این صنعت نامناسب برای کودکان می کشاند. موارد زیادی از دانش آموزان جوان گم شده و مورد استثمار قرار می گیرد که ناشی از این شکارچیان است. این جنایات دلیل دیگری برای محدود کردن دسترسی دانش آموزان به اینترنت است.

دانش آموز باید یک زندگی اجتماعی داشته باشد، دوستان جدید پیدا کند و روابط رو در رو داشته باشند اما به دلیل استفاده بیش از حد از اینترنت نامناسب، این تعاملات در جایی از بین خواهد رفت. فضای مجازی به دلیل ارتباط با افراد جدید و ایجاد دوستان جدید ایجاد شده و به شهرت رسیده است، اما متاسفانه امروزه شاهد آن هستیم که همین فضا باعث شده است که هیچ ارتباطی با اطرافیان ما ندارند. دانش آموزان به جای بیرون رفتن و ملاقات با دوستان، به پیام رسانی و ارتباطات مجازی معتاد می شوند. این امر بر زندگی اجتماعی آنها تأثیر می گذارد و آنها دیگر راحت نیستند که تعاملات رو در رو داشته باشند. دانش آموزان فاقد مهارت های ارتباطی هستند و از روابط خود دور می شوند و شاید به جرات گفت همه تقصیرها بر گردن اینترنت است. اگر مشاهده کنیم، می توان موارد بی پایان را در نزدیکی خود یافت که دانش آموزان آینده خود را به خطر می اندازند. محدود کردن دسترسی به اینترنت برای دانش آموزان برای نجات زندگی اجتماعی آنها نیز مهم است

و نتیجه و خلاصه مطلب آنکه:

ودر نتیجه هیچ چیز مهمتر از نجات دانش آموزان از جذب فریبکاری، تقلب و اعتیاد به موارد غیر اخلاقی نیست. آنها نیاز به یک زندگی عادی فیزیکی و اجتماعی دارند. مهمتر از همه، دانش آموزان باید بیشتر از هر چیز دیگری روی مطالعات خود تمرکز کنند. همه اینها تنها با کاهش دسترسی به اینترنت برای دانش آموزان امکان پذیر است. اگرچه اینترنت یک چیز بسیار مفید است، اما آسیب های زیادی نیز دارد. بهتر است به دانش آموزان اجازه دهیم فقط برای مدت محدودی از اینترنت استفاده کنند تا برای هیچ گونه فعالیت آنلاین بیهوده وقت نداشته باشند. مدرسه بهترین مکان برای یادگیری دانش آموزان است، نیازی به جستجوی هر چیز کوچک برای جستجو در اینترنت نیست. اگر ما دانش آموزان را ترغیب به جستجوی کتاب به جای اینترنت برای همه چیز کنیم، می تواند منجر به تغییر بزرگی شود.

شما کاربران و مشتریان گرامی می توانید از شماره های تماس زیر برای بازدید و امکان سنجی از محل با مشاوران ما در ارتباط باشید.

اینترنت ملی

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.