چرا ستون فقرات اینترنت در برابر همه گیری خم نشد؟

مشخصات مقاله

این مقاله را در فضای مجازی برای دوستان خود ارسال کنید

پیشنهاد میکنیم این مقاله را با موزیک ملایم زیر مطالعه کنید.

چرا ستون فقرات اینترنت در برابر همه گیری خم نشد؟

Why didn't the backbone of the Internet bend to the pandemic?

ستون فقرات تحت فشار ناشی از پخش ویدئو است، اما سالم است و انتظار می رود که همینطور باقی بماند.

شیوع کووید در اوایل سال 2020 باعث شگفتی همه ما شد، به ویژه در اینترنت. به طور ناگهانی، دسترسی از راه دور چند برابر شد و ترافیک ویدیو افزایش یافت. می توانست دستور العملی برای هرج و مرج باشد، اما اینطور نبود. انعطاف‌پذیری و انعطاف‌پذیری که در اینترنت تعبیه شده است، پابرجا ماند. اما اینکه آیا شبکه جهانی شبکه ها این آزمون را با موفقیت پشت سر گذاشته اند یا خیر بستگی به این دارد که از چه کسی بپرسید.

باب لالیبرت، تحلیلگر اصلی در Enterprise Strategy Group می‌گوید: «اینترنت یکی از قهرمانان همه‌گیری بود. به مردم امکان می‌داد از خانه کار کنند. در همین حال، یک تحلیلگر دیگر می‌گوید زنده ماندن از تغییرات بی‌سابقه در ترافیک کار بسیار نزدیک‌تری بود. Ajeet Das، مدیر تحقیقات زیرساخت های مخابراتی در IDC می گوید: “اینترنت به سختی نیازها را برآورده می کند. COVID-19 باعث شد مردم از خانه کار کنند و از طریق اینترنت متصل شوند. این فشار زیادی بر ستون فقرات وارد می کند.”

نکته‌ای که هیچ‌کس در مورد آن مخالف نیست این است که ترافیک پخش ویدئو، چه بر اساس تقاضا و چه به صورت زنده، بی‌وقفه در حال افزایش است و همانطور که اتفاق می‌افتد، عناصر ساختاری اینترنت در حال تکامل هستند تا نیازهای جدید را برآورده کنند. شبکه‌های تحویل محتوا (CDN)، ارتقاء سوئیچ ستون فقرات، شبکه‌های hyperscaler و ساخت فیبر هر کدام نقش مهمی را ایفا می‌کنند.

چالش ویدیویی

Video challenge

این فقط همه تماس‌های Zoom نیستند که پهنای باند را می‌خورند. مردم از رفتن به سینما برای دیدن فیلم منصرف شدند. دی‌وی‌دی‌ها و تا حدی کابل به‌عنوان جایگزین در حال نابودی هستند، بنابراین درصد زیادی از ویدیوهای سرگرمی و همچنین بازی‌ها به اینترنت منتقل شده‌اند. اعداد سرسام آور هستند.

————————————  فراشبکه نوین  —————————

 

فراشبکه نوین به عنوان یک شرکت بزرگ در زمینه ارائه خدمات شبکه، راه اندازی و پشتیبانی شبکه و پشتیبانی کامپیوتر و خدمات IT در ایران فعالیت می‌کند. بسیار خرسندیم که برای دریافت

  • خدمات نصب و راه اندازی شبکه : خدمات پسیو شبکه (نصب زیرساخت و سخت افزار شبکه) – خدمات اکتیو شبکه (نصب نرم افزارها و سرویس‌های شبکه)​
  •  پشتیبانی شبکه : پشتیبانی نرم افزار شبکه – پشتیبانی سخت افزار شبکه
  • خدمات VOIP – ویپ
  • امنیت شبکه : امنیت فیزیکی شبکه – امنیت فنی شبکه – امنیت اجرایی شبکه
  • خدمات مشاوره شبکه
  • طراحی و راه اندازی سیستم ذخیره سازی اطلاعات
  • نصب و پشتیبانی دوربین مدار بسته
  • خدمات در ارتباط بین شعب و دفاتر
  • اعزام کارشناس حضوری
  • خدمات کامپیوتر : خدمات کامپیوتری در محل -خدمات کامپیوتری آنلاین – خدمات کامپیوتر در حوزه شبکه
  • خدمات ای تی : مشاوره آی تی – پشتیبانی آی تی – نصب و راه اندازی شبکه
  • پشتیبانی شبکه : پشتیبانی نرم افزار شبکه – پشتیبانی سخت افزار شبکه… کافی است با ما تماس حاصل فرمائید:

شماره های تلفن همراه: 09120234651 – 09120917803 – 09120917804

شماره های تماس: 44209617-021 و 44209583-021

پشتیبانی از طریق ایمیل:info@farashabakeh.com

بیایید هر کاری را که می توانید برای اصلاح استوری اینستاگرام خود انجام دهید را مرور کنیم.

———————————— فراشبکه نوین  —————————

برایان فورر، معاون ارشد استراتژی محصول در Nielsen می گوید: «با نگاهی به سال 2019، هر هفته 73 میلیارد دقیقه پخش جریانی داشتیم. اکنون، ما نزدیک به 200 میلیارد دقیقه در هفته هستیم. طبق گفته Fuhrer، پخش ویدئو در هفته کریسمس 2021، 33 درصد از کل ترافیک ویدئو را به خود اختصاص داده است. او می گوید: “هوا سرد است و مردم در حال حاضر بیشتر در حال پخش جریانی هستند. با گذشت زمان، ما شاهد مهاجرت بیشتر مصرف به IP در مقایسه با کابل خواهیم بود.”

طبق گفته Fuhrer، با افزایش ترافیک ویدئویی در سراسر اینترنت، هوشمندی ساخته شده در شبکه ها، ترافیک را برای مطابقت با پهنای باند موجود مدیریت می کند. به عنوان مثال، او می‌گوید، شبکه می‌تواند پهنای باند مصرف‌کننده ویدیو را شناسایی کند و تعیین کند که آیا می‌تواند ویدیوی HD را مدیریت کند یا خیر. در غیر این صورت، محتوا به حالت غیر HD باز می گردد. او می‌گوید: «استریمرهای پیشرفته به‌طور خودکار پهنای باند را حس می‌کنند و نسخه مناسب ویدیو را پایین می‌فرستند».

CDN ها پاسخ می دهند

CDN

اطلاعات زیادی از شبکه در CDN ها یافت می شود. CDN‌هایی مانند Akamai، Cloudflare و CloudFront خدمات وب آمازون با ذخیره‌سازی و مسیریابی ترافیک ویدئویی نزدیک به تقاضای محلی، ترافیک ویدئو را از دسترسی و مسدود کردن سوئیچ‌های اصلی اینترنت جلوگیری می‌کنند. نتفلیکس CDN خودش را خیلی قبل از همه‌گیری ایجاد کرد.

غسان عبدو، معاون تحقیقاتی مخابرات در IDC می‌گوید: «CDN‌ها دریچه ایمنی بسیار مهمی را فراهم کردند که ما را قادر ساخت تا از همه‌گیری عبور کنیم. طبق گزارش IDC، کل درآمد برای بازار جهانی CDN در سال 2021 به 10.3 میلیارد دلار پیش بینی می شود که نشان دهنده افزایش 20 درصدی نسبت به سال 2020 است. این شرکت تحقیقاتی پیش بینی می کند که بازار در سال 2025 به 18.9 میلیارد دلار افزایش یابد.

Abdo خاطرنشان می‌کند که CDN‌ها علاوه بر ذخیره‌سازی ویدیو نزدیک به محل مصرف، تجارت الکترونیک و ترافیک بازی را نیز کنترل می‌کنند، که هر دو در طول همه‌گیری سطح بالایی را شاهد بودند. او همچنین پیش‌بینی می‌کند که با عادت کردن مصرف‌کنندگان به دسترسی به رویدادهای زنده از تلویزیون‌های اتاق نشیمن یا تلفن‌های هوشمند، ترافیک ویدیوی پخش‌شده روی CDN‌ها افزایش می‌یابد.

علاوه بر افزایش ترافیک ویدیویی، ارائه دهندگان CDN مانند Akamai در حال افزایش خدمات خود با قابلیت های امنیتی هستند که اصول Secure Access Service Edge (SASE) را پیاده سازی می کنند، طرحی که توسط گارتنر توسعه یافته است. Laliberte می‌گوید پیاده‌سازی قابلیت‌های SASE در CDN از این جهت منطقی است که وظایف امنیتی را به کاربر نزدیک‌تر می‌کند تا تأثیر آن بر عملکرد شبکه به حداقل برسد.

سوئیچ های ستون فقرات رشد می کنند

Spinal switches grow

از آنجایی که هوش شبکه و CDN ها فشار قابل توجهی را از سوییچ های پایه اینترنت سطح یک کاهش می دهند، تغییر در آن سطح تدریجی اما ثابت است. شین اومدا، معاون Dell’Oro می‌گوید: “بازار مسیریابی اصلی در پنج تا شش سال گذشته 3 تا 3.5 میلیارد دلار در سال بوده است. بسیار پایدار است و هر سال 30 تا 40 درصد به ظرفیت افزایشی اضافه می‌شود.” گروه. در ایالات متحده، اکثر سوئیچ‌های ستون فقرات، ترافیک را با سرعت ۱۰۰ گیگابیت بر ثانیه یا ۴۰۰ گیگابیت بر ثانیه مدیریت می‌کنند، اگرچه ارتقاء به ۸۰۰ گیگابیت در ثانیه در افق است.

لطفا بخوانید: 5G و ابر: مخابرات برای آینده می جنگد

Umeda می‌گوید: «با مصرف بیشتر ویدیو، زیرساخت‌های دسترسی مانند فیبر به خانه که باید برای ارائه آن محتوا کافی باشد بیشتر است. “میلیاردها نفر در خانه گیر کرده بودند. منبع اصلی سرگرمی آنها از اتصالات باند پهن آنها ناشی می شد. در خرید تجهیزات [بنای ستون فقرات] برای رفع این مشکل، افزایش بسیار اندکی وجود داشت.

او می افزاید: «شبکه های اپراتورها کارآمد هستند و افزونگی کافی برای جذب اوج ترافیک را دارند. ستون فقرات به‌دلیل همه‌گیری، به راحتی با سنبله مقابله کردند.»

یکی دیگر از عواملی که انعطاف پذیری اینترنت عمومی را افزایش می دهد، ظهور شبکه های hyperscaler است. AWS، Microsoft Azure و Google Cloud همگی حجم وسیعی از ترافیک را حمل می‌کنند و همگی معماری‌های پیچیده‌ای را با هوش پیشرفته برای هدایت انواع ترافیک مختلف در سراسر جهان پیاده‌سازی می‌کنند. Umeda می گوید: “رشد ستون فقرات هایپراسکیلر برای اپراتورهای مخابراتی تسکین یافته است. آنها به اندازه ارائه دهندگان سطح یک هستند، اگرچه ما متوجه آن نیستیم.” به گفته مایکروسافت، ابر Azure مایکروسافت از 60 منطقه جهانی، 220 مرکز داده، 170 سایت لبه و 165000 مایل فیبر تشکیل شده است.

علاوه بر مدیریت مقادیر زیادی از داده ها، hyperscalers خدمات CDN را به دیگران می فروشد. به گفته Abdo از IDC، برای مثال AWS خدمات CDN CloudFront را به دیگران می فروشد در حالی که از CloudFront برای سرویس Prime Video خود و تراکنش های تجارت الکترونیک آمازون نیز استفاده می کند. در همین حال، مایکروسافت خدمات CDN Akamai را مجدداً می فروشد و Verizon سرویس CDN Edgecast خود را به مشتریان ارائه می دهد.

ساخت فیبر در راه است

Fiber manufacturing

قانون سرمایه گذاری در زیرساخت و مشاغل، که در نوامبر 2021 توسط پرزیدنت بایدن به تصویب رسید، شامل 65 میلیارد دلار برای تقویت پهنای باند در ایالات متحده است. در این لایحه، 42 میلیارد دلار در برنامه سهام، دسترسی و استقرار پهنای باند گنجانده شده است، که پول را به ایالت ها ارسال می کند. برای پذیرش پهنای باند در جایی که هنوز وجود ندارد. 14.2 میلیارد دلار دیگر یارانه پهنای باند برای آمریکایی های کم درآمد گنجانده شده است. در اوایل سال، برنامه مزایای پهنای باند اضطراری دولت بایدن 3.2 میلیارد دلار برای یارانه دادن به خدمات اینترنت پرسرعت به شهروندان نیازمند اختصاص داد.

لطفاً بخوانید: در صندوق پهنای باند جدید فدرال: 65 میلیارد دلار واقعاً چه چیزی را خریداری می کند؟

Das از IDC می گوید: «لایحه زیرساختی بایدن تا حد زیادی در مورد ارائه اتصال باند پهن به مناطق روستایی و محروم است، اما من مطمئن هستم که بخشی از سرمایه گذاری سرمایه نیز برای ارتقای ستون فقرات اینترنت برای حمایت از هزاران مشترک جدید مسکونی و تجاری استفاده خواهد شد. .

جیب های مسکونی با کیفیت ویدیویی ناهموار باید تفاوت را ببینند. فورر نیلسن می گوید: “با افزایش ساخت فیبر، کیفیت تصویر به طور طبیعی بهبود می یابد. هنگامی که فیبر به خانه برسد، کیفیت تصویر با آنچه کابل ارائه می دهد رقابت می کند.”

به گفته Umeda، در حالی که ظرفیت اضافی بدون شک برای کسانی که لینک های پرسرعت ندارند مورد استقبال قرار می گیرد، به گفته Umeda هیچ فوریتی برای ارتقاء جهانی در همه جا وجود ندارد. او می گوید: «شبکه فیبر زیربنایی اینترنت ظرفیت کافی برای حمایت از رشد ترافیک را دارد. “بازار تجهیزات حمل و نقل نوری، که می تواند به عنوان نماینده ای برای ظرفیت فیبر ستون فقرات استفاده شود، با نرخ هایی رشد کرده است که برآوردهای رشد ترافیک را پشتیبانی می کند.”

با افزایش انواع ترافیک، به‌ویژه برای پخش ویدیوی زنده و درخواستی، انتظار می‌رود آنچه Umeda آن را وارونگی زیرساخت می‌نامد، به معنای دور شدن مداوم از شبکه‌های سلسله مراتبی و اتکای بیشتر به شبکه‌های با ظرفیت بالا در مناطق شهری. اومدا می گوید: «هوش مسیریابی است که این امر را ممکن می کند. “در سطح بسیار ریز، می تواند نوع بسته و جایی که ممکن است برود، بر اساس سرویس خاصی که کسی برای آن پول پرداخت می کند، تعیین کند.”

اگرچه بحران‌های جهانی آینده فراتر از پیش‌بینی است، اینترنت مطمئناً با افزایش ترافیک، به‌ویژه ویدیو مواجه خواهد شد که با ظرفیت بزرگ‌تر و هوشمندی مسیریابی بیشتر مواجه خواهد شد. توانایی اینترنت برای مدیریت شوک ناشی از همه‌گیری COVID-19 باید دلیلی برای اطمینان باشد. داس می‌گوید: «شبکه تحت استرس کووید بود، اما خاموش نشد.»

————————————  فراشبکه نوین  —————————

 

فراشبکه نوین به عنوان یک شرکت بزرگ در زمینه ارائه خدمات شبکه، راه اندازی و پشتیبانی شبکه و پشتیبانی کامپیوتر و خدمات IT در ایران فعالیت می‌کند. بسیار خرسندیم که برای دریافت

  • خدمات نصب و راه اندازی شبکه : خدمات پسیو شبکه (نصب زیرساخت و سخت افزار شبکه) – خدمات اکتیو شبکه (نصب نرم افزارها و سرویس‌های شبکه)​
  •  پشتیبانی شبکه : پشتیبانی نرم افزار شبکه – پشتیبانی سخت افزار شبکه
  • خدمات VOIP – ویپ
  • امنیت شبکه : امنیت فیزیکی شبکه – امنیت فنی شبکه – امنیت اجرایی شبکه
  • خدمات مشاوره شبکه
  • طراحی و راه اندازی سیستم ذخیره سازی اطلاعات
  • نصب و پشتیبانی دوربین مدار بسته
  • خدمات در ارتباط بین شعب و دفاتر
  • اعزام کارشناس حضوری
  • خدمات کامپیوتر : خدمات کامپیوتری در محل -خدمات کامپیوتری آنلاین – خدمات کامپیوتر در حوزه شبکه
  • خدمات ای تی : مشاوره آی تی – پشتیبانی آی تی – نصب و راه اندازی شبکه
  • پشتیبانی شبکه : پشتیبانی نرم افزار شبکه – پشتیبانی سخت افزار شبکه… کافی است با ما تماس حاصل فرمائید:

شماره های تلفن همراه: 09120234651 – 09120917803 – 09120917804

شماره های تماس: 44209617-021 و 44209583-021

پشتیبانی از طریق ایمیل:info@farashabakeh.com

بیایید هر کاری را که می توانید برای اصلاح استوری اینستاگرام خود انجام دهید را مرور کنیم.

———————————— فراشبکه نوین  —————————

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.