حل مشکل قطعی صدای یکطرفه در تایم خاصی در ایزابل

مشخصات مقاله

این مقاله را در فضای مجازی برای دوستان خود ارسال کنید

پیشنهاد میکنیم این مقاله را با موزیک ملایم زیر مطالعه کنید.

حل مشکل قطعی صدای یکطرفه در تایم خاصی در ایزابل

حل مشکل قطعی صدای یکطرفه در تایم خاصی در ایزابل

 

 

امروزه یکی از دغدغه های بسیاری از مدیران شرکت ها و سازمان ها قطعی صدای یکطرفه می باشد که به دنبال راه حلی برای حل این مشکل هستن و سوالات زیادی در این حیطه ذهنشان را درگیر میکند، سوالاتی از قبیل:

ویپ چیست؟ voip چیست ؟ ایزابل چیست؟ ایزابل چگونه کار میکند؟ استریسک (Asterisk)چیست؟ خط تلفن VoIP چیست  ؟ سیستم Voip چیست ؟ سرویس VOIP چیست ؟ نصب و راه اندازی ویپ VoIP چگونه است؟ راه اندازی VOIP چگونه است ؟ خدمات voip چیست ؟ هزینه راه اندازی voip چقدر است؟ هزینه راه اندازی VOIP چگونه است؟ هزینه راه اندازی مرکز تماس Voip چقدر است ؟ هزینه راه اندازی ایزابل چقدر می باشد؟ Isabel چیست؟

مجموعه فراشبکه نوین با تجربه ای 15 ساله در زمینه خدمات شبکه و دوربین های مداربسته و راه اندازی صفر تا صد ویپ با بهره مندی از متخصصین باتجربه آماده خدمت رسانی به سازمان ها و شرکت ها در تمامی مراحل نصب و راه اندازی و پشتیبانی می با‌شد.

حل مشکل قطعی صدای یکطرفه در تایم خاصی در ایزابل

ما موقعی که با باتلفن صحبت میکنیم اکثرا در تایم مشخصی مثلا بعداز 5 دقیقه خودکار مکالمه قطع میشه برای حل این مشکل چند راهکار خدمتتون معرفی میکنم:

یکی از نکات مهم قدیمی بودن تجهیزات است یعنی ما از تجهیزات ورزن قدیمی استفاده میکنیم درحالی که سمت ISP ورژن تجهیزات را احتمال داره تغییر داده باشن ولی شما خبر نداشته باشین پس اولین کاری که باید بکنیم با مخابرات هماهنگ بشیم .

درقدم دوم شبکه داخلی خود را چند بار چک کنید احتمال داره پهنای باند شما کم باشه یا موقع استفاده از تلفن (Voip) یکی از پرسنل دانلود داشته باشه پهنای باند شما برای تلفن ها کافی نباشه پس بهترین کار پهنای باند مشخص و ثابتی برای تلفن های ویپ  داشته باشین.

نکنه : اگه از خط آنالوگ استفاده میکنید باتوجه به قدیمی بودن زیرساخت مخابرات احتمال داره خطوط نویز داشته باشه پس چک کنید.

حالا به سمت استریسک (Asterisk)  بریم  یه تنظیماتی انجام بدیم تا این مشکل قطعی حل شود.

یک راهکار دیگری میتواند سمت  تنظیمات NAT باشد و معمولا عدم معرفی پورت خارجی به استریسک (Asterisk) است

باید در قسمت asterisk sip settings در منوی pbx هم ip public و هم پورتی که کاربران از بیرون متصل می شوند را مشخص کنید، دقیقا مثل تصویر زیر که پورت 9080 تعیین شده است.

و سمت داخلی کاربرانی که در استریسک تعریف کردیم رفته و گزینه NAT را به حالت YES قرار دهید طبق عکس زیر.

حتما سمت روتر یا هر گت وی که در ورودی دارید مثلا در  میکروتیک یا روتر خود باید پورت جدید (9080) udp به پورت 5060 آی پی ایزابل و همچنین 10000-20000 udp را به 10000-20000 udp ایزابل NAT کنیدو هر دو rule را بنویسید.

حال با این تنظیمات و نکات تماسی بدون مشکل، با صدای دو طرفه و بدن قطعی خواهید داشت.

شما کاربران و مشتریان گرامی می توانید از شماره های تماس زیر برای بازدید و امکان سنجی از محل با مشاوران ما در ارتباط باشید.

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.