ارائه خدمات پسیو شبکه چیست؟

مشخصات مقاله

این مقاله را در فضای مجازی برای دوستان خود ارسال کنید

پیشنهاد میکنیم این مقاله را با موزیک ملایم زیر مطالعه کنید.

ارائه خدمات پسیو شبکه چیست؟
ارائه خدمات پسیو شبکه چیست؟

لیست قیمت خدمات پسیو شبکه چیست ؟ خدمات اکتیو شبکه چیست ؟ تست سیگنال شبکه چیست ؟ مشکلات پسیو شبکه چیست ؟ سوالات رایج درباره: آموزش پسیو شبکه ، اجرای پروژه های پسیو شبکه ، ارائه خدمات شبکه ، اجرای پسیو شبکه ، نمونه فاکتور خدمات شبکه ، تجهیزات پسیو ، طراحی و نقشه شبکه ، ارتقا و طراحی زیرساخت شبکه قدیمی ، داکت کشی و ترانکینگ شبکه ،نصب پریزها، پچ پنل ، نصب و شماره گذاری نود ها ، نصب رک و اتاق سرور ،نصب و راه‌اندازی دوربین مداربسته تحت شبکه ،نصب سنسورها و تجهیزات هوشمند سازی جهت کنترل شبکه و زیرساخت‌ ، طراحی اتاق سرور ، نصب تجهیزات شبکه مانند: سوئیچ، روتر، سرور، رادیو ،ارائه نقشه از بستر کابلی و بی‌سیم شبکه ، مشاوره در زمینه شبکه‌های مرکز داده ، طراحی زیرساخت شبکه ، طراحی و قرارداد شبکه فیبر نوری ؟

برای دریافت پاسخ سوالات بالا پیشنهاد میکنم که ما را تا آخر این مقاله آموزشی همراهی بفرمایید:

مقدمه:

ارائه خدمات پسیو شبکه به آن دسته از خدماتی در شبکه گفته می شود که به راه اندازی و نصب فیزیکی تجهیزات شبکه مانند کابل ،سوکت ،پچ کوردو … اشاره کرد. به عبارت دیگر تجهیزات پسیو یا Passive به آن دسته از تجهیزاتی در شبکه اشاره گفته می شود که هیچ عمل مدیریتی و نرم افزاری روی آنها انجام نمیشود و فقط نقش زیرساختی برای انتقال و عبور Data را به عهده دارند. به عبارت دیگر اینگونه میتوان گفت که خدمات یا تجهیزاتی که نیاز به جریان برق ندارند جزو تجهیزات پسیو هستند.

نصب تجهیزات پسیو نیاز به رعایت Standardهایلازم در قسمت پسیو را دارد و نصاب یا کارشناس مربوطه باید تجربه لازم در این واحد را داشته باشد.  انتقال دیتا در شبکه چه کابل مسی باشدچه کابل فیبر نوری جزو خدمات پسیو(Passive) شبکه محسوب میشود.در شبکه های فیبر نوری حساسیت کار بیشتر است، زیرا کابلهای فیبر نوری حساس و زود میشکنن و برای کار با این نوع کابل ها نیاز به تجهیزات تخصصی و  میباشد. از جمله این دستگاه ها میتوان به ابزار تست otdr ، تست فلوک ، دستگاه فیوژن فیبر نوری اشاره کرد. این دستکاه ها گران قیمت هستن و برای کار با آنها باید آموزشهای لازم را گدارنده باشن و سپس تجربه لازم در پروژه های مربوط به راه اندازی و شبکه های فیبر نوری گذرانده شود.

انواع تجهیزات شبکه عبارت اند از:

 -کابل و پچ کورد شبکه :Cate5e -Cate 6

 -کابل های فیبر نوری

-کانکتورهای فیبر نوری (( پچ کورد- پیگتیل- آداپتور فیبر نوری ))

 -رک های ایستاده و دیواری

 -پچ پنل کابل های فیبر نوری -مسی

-اتصالات شبکه مانند سوکت RJ – کیستون

  -ترانکینگ , داکت

حال به توضیح مختصری به موارد بالا که اشاره شد میپردازیم:

کابل مسی شبکه که در نوع های مختلف و دسته بندی های مختلف وجود دارد برای اتصال کامپیوتر ها و سرورها به سوئیچ شبکه مورد استفاده قرار میگیرند.کابل cat6 و cat6a رایج ترین کابلی است که در حال حاضر در شبکه ها مورد استفاده قرار میگیرند و از سرعت 10 گیگابیت در ثانیه پشتیبانی می کند.کابل های فیبرنوری یکی از رسانه های انتقال دینا در شبکه بوده که بدلیل پهنای باند بالا خود در دیتاسنترها، شبکه های SAN و ارتباطات راه دور زیاد مورد استفاده قرار میگیرند. کابل فیبرنوری Single Mode  در فواصل دور و کابل Multimode  در فواصل کوتاه تر مورد استفاده قرار میگیرد. مورد استفاده پچ پنل ها نیز برای ساماندهی و آرایش کابل های شبکه داخل رک می باشد.

با استفاده از پچ پنل نظم بهتری برای کابل های داخل رک می توان انجام داد و در موارد قطعی یا بروز مشکل برای کابل شبکه عیب یابی آن آسانترانجام میشود. نصب داکت یا ترانک در موقع کابل کشی شبکه انجام می شود و مانند یک محافظ برای کابل عمل نموده و باعث میشود هم نمای کار زیباتر و هم دسته بندی و عبور کابلها از روی دیوار و … مرتبتر وراحتر صورت بگیرد.

لیست خدمات Passive شبکه

طراحی ، نصب تجهیزات پسیو(Passive) و پیاده سازی زیرساخت اصولی یک شبکه ، نیاز به کارشناسان مربوطه با تجربه  در پروژه های مشابه را دارد. تجربه کاری ما نشان میدهد که پیاده سازی اصولی در بخش پسیو خدمات شبکه، از اهمیت بالایی برخوردار بوده و سرعت و پایداری شبکه و دیتاسنتر رابالابرده و تضمین می کند. درضمن در حوزه پسیو شبکه مواردی چون کابل کشی با استاندارد های شبکه جهت عدم تداخل با میدان های مغناطیسی مجاور، استفاده از کابل های شبکه اورجینال و اصلی، محاسبه توان مصرفی برق سرورها و رک ها، طراحی اصولی تابلو برق، تعیین دقیق مدل UPS طبق نیاز پروژه وکارفرما و برق مصرفی موارد مهمی می باشند که همگی در استانداردهای یک دیتاسنتر و اتاق سرور جای دارند و توسط کارشناسان فراشبکه نوین آنالیز و پیاده سازی میگردند.

لیست خدمات پسیو(Passive):

  • انواع کابل کشی شبکه مانند: کابل برق و تلفن…
  • نصب انواع ترانک و داکت با رعایت استانداردهای لازم
  • خدمات فیبر نوری شامل کابل کشی ، فیوژن فیبر نوری و تست OTDR
  • نصب انواع سوکت، کیستون و اتصالات شبکه
  • نصب انواع کابل های مسی و فیبر نوری و پچ پنل
  • تست شبکه با تست فلوک
  • نصب انواع رک های (دیواری و ایستاده)
  • نصب یوپی اس و کابل کشی برق برای UPS
  • طراحی وساخت تابلو برق برایData Center و server Room

جهت مشاوره و پشتیبانی در کلیه امور IT با شماره تلفن های ذیل تماس حاصل فرمائید.

4_09120917803

09120234651

3 نظر

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.