نحوه استاندارد سازی اتاق سرور

مشخصات مقاله

این مقاله را در فضای مجازی برای دوستان خود ارسال کنید

پیشنهاد میکنیم این مقاله را با موزیک ملایم زیر مطالعه کنید.

نحوه استاندارد سازی اتاق سرور

نحوه استاندارد سازی اتاق سرور

 

اتاق سرور
 

امروزه یکی از دغدغه های بسیاری از مدیران IT و مدیران سازمان ها استاندارد سازی و حفاظت از مکان اتاق سرورها می باشد که سوالات زیادی در این حیطه ذهنشان را درگیر میکند، سوالاتی از قبیل:

اتاق سرور چیست؟ دیتا سنتر چیست؟ تجهیزات اتاق سرور چیست ؟ استاندارد سازی دیتا سنتر چیست؟ اجرای اتاق سرور چیست؟ تجهیزات مرکز دیتا استانداردچیست؟ اتاق مانیتورینگ چیست؟ ویژگیهای اتاق سرور چیست؟ شرایط دیتا سنتر چیست؟ رک سرور چیست؟ اتاق شبکه چیست؟ جابجایی اتاق سرور چگونه هست ؟ ایمن سازی مرکز دیتا چگونه هست ؟ راه اندازی اتاق شبکه چگونه هست؟ نحوه نصب رک اتاق سرور چگونه هست؟

مجموعه فراشبکه نوین با تجربه ای 15 ساله در زمینه خدمات شبکه و دوربین های مداربسته و راه اندازی صفر تا صد اتاق سرور با بهره مندی از متخصصین باتجربه آماده خدمت رسانی به سازمان ها و شرکت ها در تمامی مراحل نصب و راه اندازی و پشتیبانی می با‌شد.

استاندارد و نکاتی که برای حفاظت از اتاق سرور باید لحاظ شود:

گام اول) حفظ دمای محیط اتاق سرور بین محدوده 20 الی 24 درجه بسیار مناسب می باشد

پیشنهاد فراشبکه نوین در سیستم مانیتورینگ شرایط محیطی بین محدوده مجاز درجه دما را حداقل 17 درجه سانتیگراد و حداکثر 27 درجه سانتیگراد تنظیم کنید

گام دوم)  رطوبت محل استقرار تجهیزات یکی دیگر از استاندارد های لازم می باشد

پیشنهاد فراشبکه نوین، شرایط محیطی بین محدوده مجاز رطوبت را حداقل 40% و حداکثر 60% تنظیم شود.

نکنه: بعضی از همکاران موقع کار در دیتا سنتر کولر را خاموش میکنند و بعداز اتمام کار فراموش میکنند کولر را روشن کنند که منجر به خرابی و سوختن تجهیزات داخل اتاق سرور می شود.

ارتقاء سرورها و تجهیزات شبکه به دلیل قدرت بیشتر ، دمای بیشتر تولید می کند، بنابراین درصورتی که تغییرات زیادی در تجهیزات صورت گرفته، وقت آن است تا از توانایی تهویه مطبوع اطمینان حاصل کنید

گام سوم) بازدید  ساختمان و اتاق‌ها : بازدید یا بازرسی  شامل شرایط عمومی کف، سقف و دیوارها، پنجره ها، نشت یا آسیب، علائم رطوبت یا گرما، علائم خروج و ورود و .. است.

گام چهارم) چک و بازرسی زود به زود از تجهیزات و اتاق سرور

گام پنجم) اطمینان کامل از امنیت اتاق و ورود و خروج مرکز داده

گام ششم) مطمئن شوید که فضا برای رشد آینده به اندازه کافی بزرگ است.

گام هفتم) سقف باید حداقل 9 فوت (274.32 سانتی متر) در نظر گرفته شود

گام هشتم) کف اتاق باید  آنتی استاتیک یا بدون موم برای کف کاذب

گام نهم)  عایق بودن دیوارها، سقف و درها در برابر صدا

گام دهم) در دیتا سنتر از پنجره تا حدالامکان استفاده نشود

گام یازده)  درب ورودی با پهنای یک متر و ده تا یک متر و بیست و ارتفاع حداقل دو متر و نیم

گام دوازده)  اطمینان از وجود سیستم ارت مناسب ( وجود ژنراتور های برق مستقل از دیگر بخش های ساختمان)

در کلام آخر

شرکت فراشبکه نوین با بهره گیری از تجارب علمی و عملی در زمینه سیستم های نوین مدیریتی و بکارگیری نیروهای متخصص توانسته است، پروژه های کوچک و بزرگ را با موفقیت به اتمام برساند. همچنین با در اختیار داشتن دانش فنی و آگاهی از استانداردهای روز و بهره گیری از امکانات و تجهیزات و دستگاه های پیشرفته در سطح وسیع به انجام پروژه های شبکه کامپیوتری و مراکز داده در سازمان ها، مؤسسات مالی، بانک ها، مراکز صنعتی و … مشغول به فعالیت می باشد.

شما کاربران و مشتریان گرامی می توانید از شماره های تماس زیر برای بازدید و امکان سنجی از محل با مشاوران ما در ارتباط باشید.

 

اتاق سرور

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.