راهکارهای مقابله با تهدیدات فضای مجازی

مشخصات مقاله

این مقاله را در فضای مجازی برای دوستان خود ارسال کنید

پیشنهاد میکنیم این مقاله را با موزیک ملایم زیر مطالعه کنید.

راهکارهای مقابله با تهدیدات فضای مجازی

هشدار: کودک شما در معرض خطر فضای مجازی است …

 

امروزه تمامی خانواده ها درگیر تربیت و آموزش صحیح فرزندان خود در فضای مجازی می باشند و ما در مقاله زیر قصد داریم به سوالات زیر که دغدغه ذهنی شما عزیزان می باشد پاسخ دهیم، سوالاتی از قبیل:

راه های جلوگیری از ورود کودکان به سایت های غیر اخلاقی؟ با چه برنامه ای می توان استفاده کودکان از اینستاگرام را محدود کرد؟ راهکارهای مقابله با تهدیدات فضای مجازی وگوشی های کودکان چیست؟ استفاده دانش آموزان از اینترنت را چگونه ایمن کنیم؟ تنظیمات گوگل برای کودکان چگونه است؟ انواع تهدیدات فضای مجازی کدامند؟ آسیب های فضای مجازی برای دانش آموزان و کودکان چیست؟ راه های کنترل فضای مجازی کدامند؟ قابلیت ها و پیشگیری از آسیب های فضای مجازی کدامند؟ راه های مقابله با خطرات فضای مجازی چیست؟ فضای مجازی چیست؟ روش های مقابله با تهدیدات و اسیب های فضای مجازی چیست؟ جلوگیری از آسیب‌های فضای مجازی برای کودکان کدامند؟ مروری بر راهکارهای مقابله با آسیبهای فضای مجازی در زندگی کدامند؟ آسیب ها و راهکارهای فضای مجازی کدامند؟ چطور از کودکان در فضای مجازی محافظت کنیم؟ آسیب‌های سلامت جسمانی فضای مجازی برای کودکان کدامند؟ آسیب‌های اجتماعی فضای مجازی برای کودکان کدامند؟ سوءاستفاده از کودکان و زور گویی اینترنتی چیست؟ نحوه ی استفاده از نرم‌افزارهای امنیتی و محافظ چگونه است؟ والدین برای امنیت فرزندان در فضای مجازی چگونه رفتار کنند ؟ نحوه آموزش مناسب واژه هایی مانند خودکشی، سلبریتی و … به کودکان چگونه است؟


ما در فراشبکه نوین، برای وقت گرانبهای شما ارزش قائلیم و تمامی مقالات خود را به صورت پادکست صوتی آماده میکنیم تا در محل کار و یا در ماشین نیز بتوانید به آنها گوش دهید.

 


گوشی، تبلت و لب تاپ کودکان و تهدیدات روبرو

همه ما در عصری زندگی میکنیم که دست هر کودک و نوجوان، دانش آموز و دانشجو، یک گوشی موبایل یا تبلت دارند. بچه ها از سن های پایین باتوجه به محیط و پیشرفت تکنولوژی با این دستگاه ها آشنا می شوند و شاید در شروع فقط جنبه بازی و سرگرمی داشته باشند اما در ادامه به تکالیف مدرسه بپردازند، پروژه های کلاسی را پیاده سازی و با ده ها اپلیکیشن یادگیری و مفید کار کنند.

این دستگاه ها (گوشی های موبایل ، تبلت… ) به اینترنت وصل می شوند و در کنار مزایای بسیاری که به عنوان مثال در برگزاری کلاس های آنلاین در دوران کرونا دارند و کاربردهای مفید خود، می توانند خطرساز و تهدید برای فرزاندانمان باشند.

نرم افزار هایی که این روزها تعداد زیادی از فروشگاه های اندروید و IOS موجود دارند که می تواند مدت زمان استفاده از صفحه نمایش ها را محدود و بعضی سایت ها یا نرم افزارها را فیلتر و بلوکه کند و برای والدین مناسب می باشد مانند : SFP ،Google Family Lin ، … با مطالعه و سرچ کردن در گوگل میتوانید بهترین نرم افزار های دیگری در این موضوع پیدا کنید.

والدین می توانند با نرم افزارهای پیشنهادی بر روی WEB گردی فرزندشان نظارت داشته و مجموعه قوانین برای استفاده از اینترنت و سرویس های مختلف وضع نمایند.

فضای مجازی چه تاثیری بر زندگی ما دارد

چه انتظاراتی باید از یک نرم افزار مدیریتی داشته باشیم:

1- گزارش تماس ها، پیامک ها و مکاتبات با دوستان و مخاطبین

2- ارتباطات کامل شبکه های اجتماعی همچون تلگرام، واتساپ

3- اعلام موقعیت مکانی لحظه ای و مسیر های پیموده شده روزانه

4- تعیین محدود تردد با اعلام ورود و خروج از محدوده مشخص

5- برنامه ها و بازی های مورد استفاده و مدت زمان استفاده از آنها

6- هشدار و اسکرین شات هوشمند در صورت تایپ کلمات غیراخلاقی

آمار استفاده از اینترنت و نگرانی والدین:

 

آمار استفاده از اینترنت ونگرانی والدین

۶۶ درصد کودکان ایرانی ۳ تا ۵ سال از موبایل و تبلت استفاده می‌کنند. بر اساس مطالعات انجام‌شده، ۴ درصد کودکان از شش‌ماهگی از ابزارهای ارتباطی استفاده می‌کنند و ۱۴ درصد از آن‌ها از یک‌سالگی با این ابزارها آشنا شده و از آن‌ها استفاده می‌کنند. تعداد اشتراک‌های اینترنت ثابت از 58 هزار و 310 اشتراک در سال 92 به 9 میلیون و 479 هزار و 337 اشتراک در سال جاری

نمودار مقایسه تعداد مشترکان اینترنت در ایران از سال 92 تا 99 رسیده است:

 

نمودار مقایسه تعداد مشترکان اینترنت در ایران از سال 92 تا 99

استفاده دانش آموزان از اینترنت را چگونه ایمن کنیم؟

1- قابلیت‌های کنترلی سیستم‌های عامل

2- اپلیکیشن‌های نظارتی

3- آموزش و آگاهی والدین؛ کلید هدایت کودکان در فضای مجازی

4- استفاده از موتورهای جست وجوی مخصوص کودکان،

5- استفاده از گوشی های همراه و تبلت ها با دسترسی محدود،

6- خریداری اینترنت سالم،

7- استفاده از نرم افزارها و سخت افزارهای سالم سازی شده برای سنین پایین در گام های بعدی، حضور کودکان را در این فضا مدیریت کنیم.

8- فیلتر کردن و دانلود فیلم و آهنگ های بد آموزی مانند آهنگ های ساسی مانکن و کلیپ های اینستاگرامی …

 

استفاده دانش آموزان از اینترنت را چگونه ایمن کنیم

نرم افزار های پیشنهادی برای محدودیت گوشی و لب تاپ فرزندان:

1- بهترین اپلیکیشن رایگان کنترل والدین: Google Family Link

2- بهترین اپلیکیشن رایگان ردگیری کودک: KidLogger

3- نرم افزار Salfeld Child Control

4- بهترین اپلیکیشن نظارت والدین: Qustodio

5- بهترین اپلیکیشن رایگان ردیاب گوشی تلفن همراه: PhoneTracker

6- بهترین اپلیکیشن کنترل والدین اندروید: ESET

7- بهترین مسدودکننده محتوا: OpenDNS FamilyShield

8- بهترین اپلیکیشن برای گیمرهای نینتندو سوئیچ: Nintendo Switch Parental Controls

9- بهترین اپلیکیشن برای گیمرهای ایکس‌باکس: Microsoft Family Features

10- بهترین گزینه برای گیمرهای پلی‌استیشن: Family on PSN

** در صورتی که هر کدام از نرم افزار های بالا را نصب کردید و با نحوه استفاده از آنها آشنا نبودید، در قسمت نظرات اعلام کنید تا به صورت ویدیوی آموزشی برایتان آماده کنیم. **

تیم تخصصی فراشبکه نوین ایرانیان با سال ها تجربه در زمینه امنیت اطلاعات، آماده ارائه مشاوره و راهکار در زمینه استفاده از نرم افزار های کنترل کودکان می باشد و در صورت داشتن سوال، انتقاد یا پیشنهاد در باره مقاله تهدیدات فضای غیر واقعی برای کودکان می توانید با شماره های موجود در سایت در ساعات اداری و یا سیستم 24 ساعته واتساپ تماس حاصل بفرمایید.

پشتیبانی فراشبکه نوین

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.