اهمیت نصب دوربین های مداربسته

مشخصات مقاله

این مقاله را در فضای مجازی برای دوستان خود ارسال کنید

پیشنهاد میکنیم این مقاله را با موزیک ملایم زیر مطالعه کنید.

اهمیت نصب دوربین های مداربسته

مقدمه:

در تمامی حوزه های زندگی و در گرو تمامی مسائلی که جان و مال مردم را تهدید می کنند، امنیت مقوله ای بسیار ضروری و مهم می باشد که این اهمیت، در محیط های مسکونی، تجاری، تفریحی و….. کاملا قابل  درک و فهم می باشد.

اگرچه سیستم نظارتی استفاده از نگهبان در محیط های بخصوص تجاری تا حدودی موجب ایجاد امنیت می گردد، اما این عنصر حفاظتی به اندازه ی  کافی وسیع نمی باشد تا بتواند از تمامی محدوده به بهترین روش ممکن نگهداری کند این همان موضوعی است که اهمیت نصب دوربین مدار بسته را نشان می دهد.

امروزه متاسفانه جرائم به یکی از حادترین مشکلات جامعه بشری تبدیل شده که هر روزه شاهد وقوع انواع جرائم بخصوص سرقت هستیم که حریم امن شهروندان را شکسته و موجب اختلال در امنیت و حرمت جامعه می گردد. 

یکی از شایع ترین و قدیمی ترین جرائم سرقت است که بشر از دیرباز تاحال با آن مواجه می باشد و از بین بردن فرصت های مناسب برای سارقین یکی از راه حل های پیشنهادی برای کاهش سرقت، می باشد. به عبارتی اخذ راه هایی برای پیشگیری از سرقت که اساسی ترین عامل اهمیت نصب دوربین مدار بسته می باشد.

مهم‌ترین وظیفه حفظ امنیت و کنترل اتفاقات مکانی، نصب دوربین‌های مدار بسته می باشد که با این تفاوت که دوربین‌ های مدار بسته در هر مکانی با منظوری متفاوت نصب می‌شوند. دوربین مدار بسته ممکن است در مکان هایی مانند بانک برای جلوگیری از سرقت و یا در یک منطقه شکاری حفاظت شده برای مراقبت از گونه‌های در حال منقرض نصب شود.

امروزه نصب دوربین‌های مدار بسته در انواع مکان‌ها و کاربردهای مختلف استفاده می‌شوند از جمله در مکان های امنیتی و نظامی، مکان‌های عمومی ماننداستادیوم ها، پارک‌ها، فروشگاه‌ها و در صنایع و…

در ذیل به چند نمونه از دلایل فراوان اهمیت نصب دوربین مدار بسته اشاره می کنیم:

ترساندن مجرمین:

با نصب دوربین مداربسته ای در محل های مناسب مجرم احتمالی را بر آن می دارد تا از انجام جرم پرهیز کند و مکان دیگری که امنیت پایین تری دارد را برای انجام جرم انتخاب کند.

جلوگیری از سرقت:

طبق تحقیقات و مطالعات انجام شده در صنایع کوچک نصب دوربین مداربسته میزان ضرر کردن از بابت سرقت های درونی و بیرونی را به نصف کاهش می دهد.

دوربین مدار بسته

افزایش بهره وری:

یکی از بزرگ ترین دغدغه ای که امروزه تجارت و صنعت با آن مواجه است بهره وری نیروی کارمی باشد. حتی هنگامی که شما ( به عنوان مدیر مجموعه ) در محل حضور ندارید، سیستم های نظارت تصویری کمک می کنند تا افراد رفتار کاری بهتری از خود نشان دهند .

کاهش مسئولیت و بدهی:

اکثر مجرمین به دنبال کسب سود از طریق ایجاد ادعاهای دروغین علیه شرکت ها می باشند که بدون داشتن شواهد برای دفاع از خود مسئولین این شرکت ها ممکن است گاها محکوم به پرداخت هزینه های بیهوده شوند. یکی از مؤثرترین راه ها برای جلوگیری از این وقایع نصب دوربین مدار بسته به شمار می رود که علیه چنین ادعاهایی مفیدو موثر خواهد بود .

حفا:

رقیبان شما همیشه حاضرند هزینه های بیهوده ای را برای  آگاهی از اسرار شرکت شما پرداخت نمایند. دوربین هایی که با استراتژی دقیق نصب شوند از دسترسی رقیبا و هم چنین قصد آن ها برای سرقت اطلاعات شما جلوگیری می کنند.

 مدیریت از راه دور:

اکثرا سیستم های امنیتی تصویری مجهز به نرم افزارهایی هستند که قادرند تأسیسات و اماکن متعددی را از یک نقطه مشاهده نمایند. چنین استحقاقی هزینه تجهیزات و هزینه های گزاف مدیریتی شما را به طور قابل ملاحظه ای کاهش می دهد و به مدیران این امکان را فراهم میکند تا بدون درگیری های زمانی و مکانی بر کل محیط کار خود نظارت کنند.

 ساده سازی عملیات:

معمولاً در کارخانه ها، اماکن تولیدی و اجرایی برای نظارت و رویت تجهیزات و شناسایی سریع مشکلاتی که ممکن است تأخیرات یا سختی هایی را برای جریان تولید به همراه داشته باشد نظارت تصویری به کار می رود. هم چنین به عنوان چشم بیداری برای ایجاد تأثیر مثبت در جریان تولید و کسب اطمینان از تجهیز مناسب عوامل تولید در محیط کار به کار می رود.

دوربین مدار بسته

 آرامش خاطر:

مدیران مشاغل و صاحبان منازل نهایتا به دنبال آرامش قلبی هستند که در نتیجه حفاظت از دارایی هایشان و تأمین محیط امن و مطمئن برای کارکنان، دوستان و خانواده شان به دست می آورند و این که در هنگام وقوع حادثه ی احتمالی قادر باشند تا فرد یا افراد مختلف و مقصر را به مراجع قضایی معرفی نمایند. تحقق این امر فقط توسط یک سیستم نظارت تصویری امکان پذیر می باشد.

10 نظر

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.