راهکارهای جلوگیری از هک گوشی موبایل

مشخصات مقاله

این مقاله را در فضای مجازی برای دوستان خود ارسال کنید

پیشنهاد میکنیم این مقاله را با موزیک ملایم زیر مطالعه کنید.

راهکارهای جلوگیری از هک گوشی موبایل

راهکارهای جلوگیری از هک گوشی موبایل

 

هک گوشی موبایل
امروزه یکی از دغدغه بسیاری از اشخاص هک شدن تلفن همراه خود می باشند و به دنبال راهکارهایی برای جلوگیری از هک شدن آن می باشند. که سوالات زیادی در این حیطه ذهنشان را درگیر میکند، سوالاتی از قبیل:

راه های جلوگیری از هک شدن گوشی موبایل چیست؟ برنامه ای برای جلوگیری از هک گوشی چیست؟ نرم افزار جلوگیری از هک شدن گوشی سامسونگ چیست؟ چگونه از هک شدن عکس جلوگیری کنیم؟ نشانه های هک شدن گوشی همراه چیست؟ جلوگیری از هک گوشی از طریق شماره تلفن چگونه است؟ نرم افزار جلوگیری از هک شدن گوشی اندروید کدام است؟ نرم افزار جلوگیری از هک شدن گوشی آیفون کدام است؟ جلوگیری از هک اینستاگرام چگونه است؟ جلوگیری از هک شدن واتساپ چگونه است؟ دانلود برنامه جلوگیری از هک شدن تلفن همراه کدام است؟ راهکارهای جلوگیری از هک گوشی موبایل چیست؟

مجموعه فراشبکه نوین با تجربه ای 15 ساله در زمینه خدمات شبکه و دوربین های مداربسته و انتقال تصویر و راه اندازی مودم اینترنتی شبکه ای و راه اندازی صفر تا صد ویپ طراحی سایت و برگزاری کلاس های آنلاین با بهره مندی از متخصصین باتجربه آماده خدمت رسانی به سازمان ها و شرکت ها و مدارس در تمامی مراحل نصب و راه اندازی و پشتیبانی می با‌شد.

آموزش راهکارهای جلوگیری از هک گوشی موبایل

امروزه با گسترش فناوری و اینترنت و طراحی اپلیکیشن های مختلف وابستگی افراد به گوشی همراه بیشتر شده و جز همراه همیشگی آن ها می باشد. ولی متاسفانه سود جویانی هستن که به وسیله هک کردن گوشی های همراه به اطلاعات شخصی افراد و حسابهای شخصی آن ها نفوذ کرده و باعث کلاهبرداری یا اخاذی میشود. ما در این مقاله می خواهیم راهکارهایی برای جلوگیری از هک تلفن همراه ارائه دهیم پس با ما همراه باشید.

 گام اول: استفاده از رمز عبور برای قفل صفحه تلفن همراه

استفاده از رمز عبور بر روی صفحه تلفن همراه اولین کاری است که هر شخصی برای جلوگیری از دسترسی افراد متفرقه به تلفن همراهشان انجام می دهند. رمزهای عبور پین کد، الگو، کلمه عبور اینها مورد هایی هستند که ممکن است بسیاری از افراد رمز عبور خود را فراموش کنند. ولی امروزه با پیشرفت تکنولوژی رمزهای عبور مختلفی وجود دارد که از امنیت بالایی برخوردار می باشند اعم از اثر انگشت، چهره شناسی، صدا مالک گوشی.

هک گوشی موبایل
گام دوم: قفل گذاری برنامه های شخصی

شما می توانید برنامه های مهم خود مانند اپلیکیشن های حساب بانکی، رمز دوم حساب های بانکی، واتس آپ، تلگرام، اینستاگرام، گالری فیلم و عکس و… را قفل گذاری کنید. چندین روش برای قفل گذاری این برنامه ها وجود دارد مانند اثر انگشت، پین کد، کلمه عبور و…. همچنین اپلیکیشن های معتبری وجود دارد که رمز یکبار مصرف برای شما می دهند.

گام سوم: دانلود بازی های تلفن همراه و اپلیکیشن های مورد نیاز و همچنین حساب های بانکی از سایت های معتبر

یکی از مهمترین روش هایی که هکرها برای هک تلفن همراه اشخاص استفاده می کنند وجود سایت های نامعتبر است که بسیاری از افراد بطور نا آگاهی و بی تجربگی از سایت های نامعتبر دانلود کرده و زمینه را برای هکرها فراهم میسازند بنابراین باید اشخاص برنامه های خود را از سایت های معتبر که مجوز رسمی و همچنین از میزان دسترسی آن به داده های تلفن همراهتان اطمینان لازم را کسب کنید.

گام چهارم: نصب آنتی ویروس بر روی تلفن همراه

با نصب کردن آنتی ویروس قوی و پرکاربرد بر روی تلفن همراه خود ما می توانیم اطلاعات شخصی خود را از هکرها و وجود برنامه های مخرب در امان نگه داریم.

هک گوشی موبایل
گام پنجم: حذف ایمیل ناشناس و لینک های مخرب

در بسیاری از موارد برای افراد ایمیل های نامعتبر ولینک هایی از سوی هکرها به روش های مختلف فرستاده میشود که می توانند تلفن همراه ما را کنترل کنند بنابراین ما نباید بدون آگاهی از معتبر بودن ایمیل ها و لینک ها آن ها را باز کنیم و در صورت مشکوک بودن سریعا آن ها را حذف کنیم.

گام ششم: استفاده از HTTPS

پروتکل امن HTTPS که مخفف کلمه ی Hypertext Transfer Protocol Secure می باشد. HTTPS بر روی یک شبکه غیر امن، مانند اینترنت، یک بستر امن ایجاد می‌کند. بنابراین هنگام ورود به ایمیل یا درگاه پرداخت بانکی حتما از پیشوند HTTPS در ابتدای نام سایت استفاده کنید تا حد زیادی جلوی انواع حملات هکرها و شنود ها و دسترسی به اطلاعات شخصی را می گیرد.

گام هفتم: خاموش کردن وای فای و بلوتوث

هکرها از طریق بلوتوث و وای فای نیز می توانند کنترل تلفن همراه شما را در دست بگیرند. بنابراین برای جلوگیری از این دسترسی در مکان هایی که از بلوتوث و وای فای استفاده نمی کنید. و نا امن است حتما این دو ابزار را خاموش کنید.

هک گوشی موبایل
گام هشتم: آپدیت تلفن همراه

برای آپدیت کردن تلفن همراه خود از بخش تنظیمات استفاده کنید. اگر مجبور به آپدیت بصورت دستی هستید حتما از سایت های معتبر برای آپدیت کردن استفاده کنید چون در بسیاری از سایت آپدیت های مخرب وجود دارد که  باعث نفوذ هکرها به تلفن همراه اشخاص می شود.

گام نهم: موقعیت یابی تصاویر در شبکه های اجتماعی

امروزه بسیاری از افراد علاقه بسیاری به گذاشتن تصاویرو ویدئوهای زنده به اصطلاح LIVE در شبکه های اجتماعی می باشد. بنابراین دراینگونه موارد حتما GPS Camera یا Geo Tagتلفن همراه خودرا خاموش کنید زیرابسیاری ازهکرها ازاین روش نیزاستفاده می کنند.

گام دهم: استفاده از نرم افزار مدیریت دستگاه اندروید

استفاده از این نرم افزار به هنگام دزدیدن تلفن همراه و یا گم کردن آن مورد استفاده قرار می گیرد. این نرم افزار که توسط یکی از طراحان کمپانی گوگل طراحی شده است به این صورت کارایی دارد. که می توان گوشیهای اندرویدی را ردیابی کرد و به آسانی آن را پیدا کرد. و یا در صورت نیاز می توان از راه دور تلفن همراه را به حالت تنظیمات کارخانه ای برگردانیم.

گام یازدهم: استفاده از نرم افزار Google Authenticator

با این نرم افزار ما می توانیم یک لایه امنیتی را به حساب کاربری خود وارد کنیم. که استفاده از این نرم افزار برای اهراز هویت اکانت گوگل محسوب می گردد. که می توان در زمان کوتاهی آن را فعال کرد. که از طریق شماره ی تلفن همراه دریافت می کنیم و با خیال راحتتری وارد حساب کاربری خود می شویم.

شما کاربران و مشتریان گرامی می توانید از شماره های تماس زیر برای بازدید و امکان سنجی از محل با مشاوران ما در ارتباط باشید.

هک گوشی موبایل

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.