روال زندگی روزانه یک مدیر موفق

مشخصات مقاله

این مقاله را در فضای مجازی برای دوستان خود ارسال کنید

پیشنهاد میکنیم این مقاله را با موزیک ملایم زیر مطالعه کنید.

روال زندگی روزانه یک مدیر موفق

روال زندگی  روزانه یک مدیر عامل موفق

 

روال زندگی  روزانه یک مدیر عامل موفق

برای کسانی از شما که من را نمی شناسید، من جاشوا هستم. من قبلاً SuperAwesome را بنیانگذارم که محصول و فناوری را اجرا می کند قبل از اینکه آن را به Epic Games بفروشیم. امروز من یکی از بنیانگذاران و مدیر عامل شرکت Mindstone هستم. من روی روال روزانه خود وسواس دارم و در 10 سال گذشته به طور مداوم آن را بهینه کرده ام. روال من ممکن است کمی افراطی به نظر برسد، اما بعد از نهمین باری که کسی از من می‌پرسد چگونه آن را انجام می‌دهم، فکر کردم اگر برای دیگران مفید باشد ارزش آن را دارد که به‌طور گسترده‌تر به اشتراک بگذارم.

مهمترین مفاهیمی که من در برنامه روزانه خود گنجانده ام عبارتند از:

همه چیز را بهینه کنید

وقتی کار می‌کنم، برای بهره‌وری و تأثیرگذاری بهینه‌سازی می‌کنم. وقتی کار نمی کنم، برای سرگرمی و آرامش بهینه می کنم. و وقتی می خوابم، برای استراحت بهینه می شوم.

هر کاری که انجام می‌دهم، به حذف زباله اعتقاد دارم. من از صرف 30 دقیقه برای مرور کانال ها یا منتظر ماندن برای قسمت بعدی روزم متنفرم. برخی افراد این را بهینه‌سازی بیش از حد می‌دانند، من فکر می‌کنم این تفسیر تحت اللفظی کارپ دیم است

مدتی است که در خوابم وسواس داشتم، اما تا زمانی که «چرا می‌خوابیم» متیو واکر را خواندم، آن را یک قدم جلوتر بردم. وقتی فهمیدم خواب اصلی تقریباً برای همه چیزهایی که در زندگی برایم ارزش قائل هستم (سلامتی، یادگیری، شادی و موارد دیگر) است، مشخص شد که غفلت از آن اساساً تمام پیشرفتی را که با بهینه‌سازی سایر جنبه‌های زندگی‌ام انجام می‌دهم از بین می‌برد.

حلقه های یادگیری تقویتی بازتابی

اغلب اوقات، زندگی تجربیاتی را برای من به ارمغان می‌آورد که لحظه گذراندن آنها را فراموش کرده بودم. اجتناب از چندین بار تکرار اشتباهات یکسان غیرممکن است، اما دریافته‌ام که استفاده از زمان بازتابی در روال خود به کاهش فرکانس آنها کمک می‌کند.

برنامه ریزی مدیر موفق

هر چند وقت یکبار روز شما از شما دور می شود؟ آیا به پایان روز می‌رسی و احساس می‌کنی که فقط آماده شروع کارهایی هستی که واقعاً مهم هستند؟ دریافته‌ام که برنامه‌ریزی از قبل به این معناست که برنامه‌ریزی در زمان آرامش اتفاق می‌افتد، اولویت‌بندی در نظر گرفته می‌شود به جای اینکه در میانه هر اضطراری یا فعالیتی که در هر مقطع زمانی خاص توجه من را به خود جلب کند.

استفاده از چک لیست ها برای مدیر موفق

من برای همه چیز از چک لیست استفاده می کنم. من یک چک لیست “پایان روز”، یک چک لیست “پایان هفته”، یک چک لیست “قبل از سفر”، یک چک لیست “سرمایه گذاری” و غیره دارم. . با روتینی که می خواهید هر روز اجرا کنید شروع کنید و هر زمان که الهام گرفتید، به آن اضافه کنید. به آرامی، اما مطمئنا، مکانیزمی قوی برای بهبود روزهای شما ایجاد خواهد شد.

روال واقعی یک مدیر موفق

در زیر روال واقعی من است که احتمالاً 4 روز از 5 روز آن را حفظ می کنم. برای روزهایی که اینطور نیست، زندگی اتفاق می افتد – اما سعی می کنم تا جایی که می توانم به آن نزدیک شوم.

روزهای هفته

ساعت 06:30 بیدار شوید

من هر روز ساعت 06:30 از خواب بیدار می شوم. زمان واقعی مهم نیست، زیرا همه ما ریتم های خاص خود را داریم، اما ثابت شده است که ثبات در بهینه سازی خواب بسیار مهم است (هم از نظر کمیت و هم از نظر کیفیت).

06:30–07:15 دوچرخه ورزشی

همسرم ساعت 07:00 از خواب بیدار می شود و سپس دوش می گیرد، که من را تا ساعت 07:15 ترک می کند تا بر روی دوچرخه ورزشی بپرم و روال صبحگاهی خود را انجام دهم. در حین دوچرخه سواری (به ترتیب اولویت):

ایمیل های من، فقط در صورت مهم بودن پاسخ می دهند

هر مصاحبه‌ای با کاربر Mindstone که من پشت آن هستم

مقالات در صف مقاله Mindstone من (مقالاتی که قبلاً برای خواندن کنار گذاشته بودم)

————————————  فراشبکه نوین  —————————

 

فراشبکه نوین به عنوان یک شرکت بزرگ در زمینه ارائه خدمات شبکه، راه اندازی و پشتیبانی شبکه و پشتیبانی کامپیوتر و خدمات IT در ایران فعالیت می‌کند. بسیار خرسندیم که برای دریافت

  • خدمات نصب و راه اندازی شبکه : خدمات پسیو شبکه (نصب زیرساخت و سخت افزار شبکه) – خدمات اکتیو شبکه (نصب نرم افزارها و سرویس‌های شبکه)​
  •  پشتیبانی شبکه : پشتیبانی نرم افزار شبکه – پشتیبانی سخت افزار شبکه
  • خدمات VOIP – ویپ
  • امنیت شبکه : امنیت فیزیکی شبکه – امنیت فنی شبکه – امنیت اجرایی شبکه
  • خدمات مشاوره شبکه
  • طراحی و راه اندازی سیستم ذخیره سازی اطلاعات
  • نصب و پشتیبانی دوربین مدار بسته
  • خدمات در ارتباط بین شعب و دفاتر
  • اعزام کارشناس حضوری
  • خدمات کامپیوتر : خدمات کامپیوتری در محل -خدمات کامپیوتری آنلاین – خدمات کامپیوتر در حوزه شبکه
  • خدمات ای تی : مشاوره آی تی – پشتیبانی آی تی – نصب و راه اندازی شبکه
  • پشتیبانی شبکه : پشتیبانی نرم افزار شبکه – پشتیبانی سخت افزار شبکه… کافی است با ما تماس حاصل فرمائید:

شماره های تلفن همراه: 09120234651 – 09120917803 – 09120917804

شماره های تماس: 44209617-021 و 44209583-021

پشتیبانی از طریق ایمیل:info@farashabakeh.com

بیایید هر کاری را که می توانید برای اصلاح استوری اینستاگرام خود انجام دهید را مرور کنیم.

———————————— فراشبکه نوین  —————————

فیلم های آموزشی مدیر موفق

07:15–07:30 دوش آب سرد و لباس بپوشید

زمانی در اوایل قرنطینه COVID (2020)، من به دوش آب سرد روی آوردم و آنها واقعاً زندگی من را تغییر دادند. اگرچه باید خودم را مجبور کنم که هر روز صبح از آنها عبور کنم، اما حتی یک صبح نبوده است که از انجام آن پشیمان شده باشم. آنها حتی قبل از شروع درست روز، به من احساس بیداری، مثبت و تیزتر بودن می دهند.

بعد از دوش گرفتن، لباس‌هایی را که شب قبل کنار گذاشته بودم می‌پوشم (کاهش خستگی تصمیم‌گیری برای روز بعد – یک نسخه بسیار کم‌تر از پوشیدن یک لباس هر روز).

07:30 صبحانه

من همیشه همان چیزی را برای صبحانه می‌خورم و به نوعی هرگز از آن خسته نمی‌شوم:

نان چاودار (سوئیچ اخیر از نان تست) با کره بادام زمینی و توت فرنگی

یک اسپرسو

یک لیوان شیر

یک لیوان آب پرتغال

یک اکتیمل

اسپریسو

در طول صبحانه، من و همسرم یک قسمت از یکی از سریال های مورد علاقه خود را تماشا می کنیم که به ترتیب آن را مرور می کنیم .

08:00–08:30 با دستیار من تماس بگیرید یا به معیارهای Mindstone بروید

بین پایان صبحانه و شروع روز کاری، یا با دستیارم کارهای برجسته را انجام می دهم (دو بار در هفته) یا به معیارهای تجاری خود می پردازم. برای دریافت هوای تازه، معمولاً در طی یک پیاده روی 30 دقیقه‌ای در خارج از خانه اتفاق می‌افتد

08:30 استندآپ Mindstone

در پایان هر روز، تیم Mindstone به‌روزرسانی سریعی را با مروری بر روز خود و همچنین آنچه در روز بعد برای آنها پیش می‌آید ارائه می‌کند. از آنجایی که این بیشتر اطلاعاتی را که همه ما به آن نیاز داریم ارائه می‌کند، استندآپ روزانه ما در ساعت 08:30 فقط بر روی مسدودکننده‌ها و به‌روزرسانی‌هایی تمرکز می‌کند که از زمینه کمی بیشتر بهره می‌برند.

08:45/09:00–18:30 روز کاری معمول

البته، روز کاری واقعی روزانه تغییر می کند، اگرچه ما اخیراً بلوک های 2 ساعته هر روز را در سراسر شرکت معرفی کرده ایم که در طی آن هیچ جلسه ای برگزار نمی شود. به غیر از آن، بلوک های معمولی در تقویم من در طول روز عبارتند از:

ناهار 30 دقیقه در حالی که مسترکلاسی را که می گذرانم تماشا می کنم

20 تا 25 دقیقه بعد از ناهار چرت بزنید تا هوشیاری و یادگیری را بهینه کنید

45 دقیقه دویدن، 10 دقیقه خنک کردن و 5 دقیقه دوش گرفتن

از Mindstone به مدت 30 تا 45 دقیقه به عنوان یک کاربر واقعی استفاده کنید، مطالبی را که قبلا کنار گذاشته‌ام مطالعه کنید، در مورد یادگیری و ایجاد یک شرکت یاد بگیرید.

18:30 تا 19:15 روال پایان روز

در پایان هر روز هفته، مقداری “زمان مدیریت” را کنار می گذارم. این برای من کاملاً کلیدی است، زیرا به من این امکان را می دهد که همه چیزهایی را که برای تنظیم کردن آن نیاز دارم به سازنده ترین روش برای روز بعد آماده کنم. چک لیستی که من مرور می کنم به این صورت است:

یادداشت های من را از Remarkable به Evernote و Todoist منتقل کنید. این دو هدف را دنبال می‌کند: – به من اجازه می‌دهد یادداشت‌هایم را بررسی کنم و هر گونه اقدامی را به مدیر وظیفه‌ام (Todoist) منتقل کنم – وقتی در Evernote قرار گرفتم، یادداشت‌های من قابل جستجو می‌شوند، زیرا دست خط را تشخیص می‌دهد.

گزارش یادگیری من برای روز را بنویسید (اطلاعات بیشتر در این مورد در زیر)

مروری بر گزارش یادگیری خود از 3 ماه و 1 سال قبل داشته باشید – این به من فرصتی می دهد تا در مورد اینکه آیا واقعاً درس هایی را که در نظر گرفته بودم جذب کرده ام یا اینکه آیا هنوز هم همان اشتباهات را انجام می دهم فکر کنم.

لیست وظایف خود را به‌روزرسانی کنید و بازه‌های زمانی خاصی را برای کارهای روز بعد تخصیص دهید – اگر چیزهای زیادی برای روز بعد در فهرست وظایف خود داشته باشم (که با اختصاص زمان مشخص می‌شود)، وظایف را به اواخر هفته یا حتی بعدا

برای هر جلسه بعدی که دارم آماده شوید – از خودم بپرسید: “چیزی است که می خواهم از این جلسه به دست بیاورم؟” و آن را یادداشت کنید.

از خودم بپرسید: «آیا می‌توان هر یک از جلسات روز بعد را در حین پیاده‌روی یا دوچرخه‌سواری انجام داد؟». این به من کمک می‌کند تا جایی که ممکن است ورزش کنم

افراد جدیدی را که در طول روز ملاقات کردم، اغلب در لینکدین دنبال کنید

به Inbox 0 بروید. بله، این امکان وجود دارد (و بله، من هر روز صدها ایمیل دریافت می کنم). نکته کلیدی این است که یک بار به آنجا برسید و سپس هرگز اجازه ندهید که بلغزد. اینجاست که یکنواختی روتین بسیار مهم و خودتقویت‌کننده است (این کار با انجام هر روزه، بدون شکست، کار می‌کند)

اگر بازخوردی برای افراد تیم داشته باشم که از آن خودداری کنم، اکنون آن را ارائه می‌دهم (من طرفدار بزرگی هستم که در اسرع وقت بعد از رویدادی که باعث ایجاد بازخورد می‌شود به جای نگه داشتن آن برای بعداً بازخورد بدهم)

آنچه را که در آن روز سپاسگزارم را بنویسید. دریافتم که این راهی عالی برای وادار کردن ذهنم به پایان دادن به یک فکر مثبت است، صرف نظر از اینکه در طول روز چه اتفاقی افتاده است.

Slack را به روز کنید تا تیم بداند من به چه چیزی دست یافته ام و برنامه من برای روز بعد چیست

گزارش یادگیری مدیر موفق

برای سال‌ها، من یک گزارش یادگیری روزانه نگه می‌دارم که در آن چیزهای مختلفی را که در طول روز یاد گرفته‌ام می‌نویسم. این اغلب به این سؤال پاسخ می دهد: “اگر می توانستم این روز را دوباره انجام دهم چه کار متفاوتی انجام می دادم؟” این تمرینی است که در طول MBA خود با دانشگاه آزاد شروع کردم، که واقعاً مشتاق تمرین بازتابی هستند و از آن زمان تاکنون با من باقی مانده است.

روزم را بر اساس شاخص های کلیدی عملکرد زندگی ام رتبه بندی کنید

استیو جابز هر روز صبح از خواب بیدار می‌شد و از خود می‌پرسید: «اگر امروز آخرین روز زندگی‌ام بود، آیا می‌خواستم کاری را که امروز انجام می‌دهم انجام دهم؟» و هر زمان که جواب «نه» برای روزهای زیادی در یک روز بود. ردیف، او گفت این یک سیگنال است که او باید چیزی را تغییر دهد. این واقعاً برای من جالب بود، اما همیشه برای من سخت بود که 30 تا 60 روز متوالی احساسم را به خاطر بیاورم و بر اساس آن تصمیمات منطقی بگیرم. چند سال پیش، متوجه شدم که یک رویکرد واضح تر و مبتنی بر داده ها وجود دارد که می توانم با استفاده از گزارش یادگیری خود وارد زندگی خود کنم. تصمیم گرفتم بخشی را اضافه کنم که در آن هر روز از زندگی ام را بر اساس 4 شاخص کلیدی عملکرد که برای من منطقی است رتبه بندی کنم. سپس این شاخص‌های کلیدی عملکرد را در پایان هر هفته به صفحه‌گسترده منتقل می‌کنم و روندهای بلندمدت را استخراج می‌کنم، و تعصبی را که با هر روز بد یا خوب همراه است حذف می‌کنم.

19:15–20:15 خواندن یادگیری طولانی مدت

اگرچه در طول روز کمی مطالعه می‌کنم، اما مطالبی که تمایل به خواندن آنها دارم بیشتر به اخبار و گرایش‌ها مرتبط است. در پایان روزم، زمانی را به خواندن مطالبی اختصاص می‌دهم که به آنچه در افق زمانی طولانی‌تر تلاش می‌کنم بهتر شوم مربوط می‌شود. بیشتر اوقات، این به معنای خواندن کتاب است، اما گاهی اوقات این می تواند به پست های طولانی مدت جالبی که در Mindstone کنار گذاشته ام فرو رود.

20:15 تا 22:00 غذا و نتفلیکس

با وجود اینکه همیشه تلفنم را روشن می کنم، اما سعی می کنم در این مدت واقعاً کار را خاموش کنم، تا جایی که امکان دارد حضور داشته باشم و از وقتم با همسرم لذت ببرم.

22:00 تا 22:15 برای خواب آماده شوید

22:15–22:45 داستان را بخوانید

این به من کمک می کند تا به خوبی آرام شوم، که به نوبه خود باعث می شود راحت تر بخوابم.

22:45 چراغ خاموش

در یک پنجره 10 دقیقه ای 22:45، اغلب بین ساعت 22:35 تا 22:45، چراغ ها را خاموش می کنیم تا بخوابیم. من ثبات در مورد این پنجره زمانی را کلید می‌دانم، به همین دلیل است که در 90٪ مواقع به آن احترام می‌گذاریم (همیشه استثناهایی وجود دارد).

نحوه برخورد با تصادفی و سرریز

اگر موارد بالا به نظر می رسد که به شدت برنامه ریزی شده است، به این دلیل است که :). با این حال، زندگی همیشه اتفاقات ناشناخته یا غیرمنتظره ای را به همراه دارد، که باعث می شود به برنامه ای که ممکن است برنامه ریزی کرده اید پایبند باشید. به نظر من، نکته کلیدی این است که در مورد نحوه رسیدگی به آن رویدادهای تصادفی قبل از اینکه واقعاً رخ دهند، شفاف باشیم. در عمل، این بدان معناست که وقتی زمان خیلی تنگ می‌شود، بدانید چه چیزی باید به شما بدهد. به ترتیب اولویت، این چیزی است که برای من به نظر می رسد:

مطالعه در پایان روز. اگر وقتم تمام می‌شود، زیرا کارها بیشتر از آنچه آرزو می‌کردم طول می‌کشد، زمان مطالعه در پایان روز (مطالعه طولانی مدت، نه مطالعه قبل از خواب) در ابتدا قطع می‌شود. من دوست ندارم آن را به طور کامل برش دهم، اما اغلب زمانی که نیاز دارم، آن را به 30 دقیقه کاهش می دهم.

زمان اجرا. اگرچه فکر می‌کنم ورزش کردن در هر روز کاملاً حیاتی است، و موقعیت‌های اخیر کار از خانه، بیرون رفتن را مهم‌تر کرده است، اما وقتی صحبت از آن به میان می‌آید، گاهی اوقات می‌توانم دویدن خود را به زمان دوچرخه ورزشی خود تغییر دهم. این به من اجازه می‌دهد تا در یک جلسه مهم که در زمان دیگری انجام آن غیرممکن بود، در حالی که هنوز تمرین را انجام می‌دادم، تماس بگیرم.

نه بار از ده بار، این دو مانور به من انعطاف پذیری می دهد تا همه چیز را در مسیر خود نگه دارم. گاهی اوقات، البته، کار نمی کند. در این موارد، قبل از ادامه دادن، پایان روز روتین خود را در ابتدای روز بعد در اولویت مطلق قرار می دهم. در صورت نیاز، به این معنی است که روز بعد جلسات را لغو می کنم تا به نتیجه برسم.

تعطیلات آخر هفته و روتین های هفتگی

تعطیلات آخر هفته و روتین های هفتگی

تعطیلات آخر هفته من بسیار کمتر از روزهای هفته من برنامه ریزی شده است، اما این بدان معنا نیست که اصلا ساختاری وجود ندارد. من هنوز ساعت 06:30 از خواب بیدار می شوم، تا حدود ساعت 07:30 یا 08:00 (زمانی که همسرم از خواب بیدار می شود)، با دوچرخه ورزشی می پرم، صبحانه می خورم و چند مجله (عمدتاً Economist و HBR) می خوانم. من در هر دو روز حدود 3 تا 4 ساعت کار می‌کنم، که به من اجازه می‌دهد تا در عین حال که همچنان به کارها ادامه می‌دهم، احساس آرامش کامل داشته باشم. مهمترین بخش روتین آخر هفته من چک لیست پایان هفته من است که در زیر به جزئیات آن می پردازم.

چک لیست پایان هفته برای مدیر موفق

درست مانند پایان هر روز، من همچنین چک لیستی دارم که در پایان هر هفته (معمولا یکشنبه ها) مرور می کنم، که به من امکان می دهد هم آموخته هایم را تثبیت کنم و هم برای هفته پیش رو آماده شوم. لیست شامل موارد زیر است:

KPIهای روزانه خود را به صفحه گسترده منتقل می کنم تا بتوانم روندهای بلندمدت را استخراج کنم

گزارش‌های یادگیری روزانه‌ام را به یادداشت‌های هفتگی تجمیع کنم، با استفاده از تکرار و یادآوری فاصله‌دار در یادگیری خودم، بهترین فرصت را برای به خاطر سپردن آنچه که در طول هفته یادداشت کرده‌ام به من بدهد.

وظایفی را که می‌خواهم انجام دهم را برای هفته آینده اختصاص دهید – مدیر وظیفه خود را به‌روزرسانی کنید و کارهای غیر مهم را به تاریخ‌های بعدی منتقل کنید – مطمئن شوید که هر روز فقط یک کار اصلی دارم، با زمان کافی برای تکمیل آن.

حذف جلساتی که نباید در اولویت باشند – من این روال را اخیراً اضافه کردم، اما فقط از خودم پرسیدم: «آیا واقعاً باید این جلسه را این هفته داشته باشم؟» به من کمک کرد که تعداد زیادی از جلسات را به یک تبادل ایمیل منتقل کنم یا به سادگی آنها را به طور کلی لغو کنم.

برای جلسات هفته پیش رو آماده شوید – برای هر جلسه، از خودم می‌پرسم: «چیزی است که می‌خواهم از این جلسه به دست بیاورم؟» و آن را یادداشت می‌کنم.

بستن افکار

نوشتن برنامه روزانه/هفتگی چیزی بود که برای مدت طولانی در سر داشتم. با این حال، در واقع نوشتن آن خیلی بیشتر از آنچه فکر می‌کردم طول کشیده است. من متوجه هستم که این روال برای اهداف زندگی شخصی و ریتم ترجیحی من بهینه شده است. با این حال، امید من این است که عناصر آن بتواند ایده هایی را برای دیگران ایجاد کند تا رویکرد خود را توسعه دهند و در نهایت منجر به زندگی شادتر و سازنده تر شوند. در همین راستا، من دوست دارم در مورد روتین ها و هک های بهره وری خود بشنوم. به اشتراک گذاشتن آنچه به شما امکان می دهد در حین انجام کارها، زندگی را بهینه کنید و از آن لذت ببرید، ممکن است ایده هایی را برای دیگران ایجاد کند تا ایده های خود را بهبود بخشد.

————————————  فراشبکه نوین  —————————

 

فراشبکه نوین به عنوان یک شرکت بزرگ در زمینه ارائه خدمات شبکه، راه اندازی و پشتیبانی شبکه و پشتیبانی کامپیوتر و خدمات IT در ایران فعالیت می‌کند. بسیار خرسندیم که برای دریافت

  • خدمات نصب و راه اندازی شبکه : خدمات پسیو شبکه (نصب زیرساخت و سخت افزار شبکه) – خدمات اکتیو شبکه (نصب نرم افزارها و سرویس‌های شبکه)​
  •  پشتیبانی شبکه : پشتیبانی نرم افزار شبکه – پشتیبانی سخت افزار شبکه
  • خدمات VOIP – ویپ
  • امنیت شبکه : امنیت فیزیکی شبکه – امنیت فنی شبکه – امنیت اجرایی شبکه
  • خدمات مشاوره شبکه
  • طراحی و راه اندازی سیستم ذخیره سازی اطلاعات
  • نصب و پشتیبانی دوربین مدار بسته
  • خدمات در ارتباط بین شعب و دفاتر
  • اعزام کارشناس حضوری
  • خدمات کامپیوتر : خدمات کامپیوتری در محل -خدمات کامپیوتری آنلاین – خدمات کامپیوتر در حوزه شبکه
  • خدمات ای تی : مشاوره آی تی – پشتیبانی آی تی – نصب و راه اندازی شبکه
  • پشتیبانی شبکه : پشتیبانی نرم افزار شبکه – پشتیبانی سخت افزار شبکه… کافی است با ما تماس حاصل فرمائید:

شماره های تلفن همراه: 09120234651 – 09120917803 – 09120917804

شماره های تماس: 44209617-021 و 44209583-021

پشتیبانی از طریق ایمیل:info@farashabakeh.com

بیایید هر کاری را که می توانید برای اصلاح استوری اینستاگرام خود انجام دهید را مرور کنیم.

———————————— فراشبکه نوین  —————————

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.