اهمیت راه اندازی شبکه های کامپیوتر

مشخصات مقاله

این مقاله را در فضای مجازی برای دوستان خود ارسال کنید

پیشنهاد میکنیم این مقاله را با موزیک ملایم زیر مطالعه کنید.

اهمیت راه اندازی شبکه های کامپیوتر

اهمیت راه اندازی شبکه های کامپیوتر

 

اهمیت راه اندازی شبکه های کامپیوتری
امروزه بسیاری از صاحبان کسب و کار اطلاعات جامع درباره راه اندازی شبکه های کامپیوتری نمی دانند ما در این مقاله قصد داریم درباره اهمیت راه اندازی شبکه های کامپیوتری و سوالاتی که ممکن است برای شما کاربران گرامی در این مورد پیش بیاید پاسخ دهیم.

سوالاتی از قبیل:

شبکه کامپیوتری چیست؟ هزینه راه اندازی شبکه کامپیوتری چقدر است؟ انواع خدمات شبکه چیست؟ پشتیبانی شبکه کامپیوتری چگونه است؟ هزینه خدمات پسیو شبکه کامپیوتری چقدر است؟ خدمات IT ای تی چیست؟ خدمات پسیو شبکه چیست؟ خدمات اکتیو شبکه چیست؟ خدمات شبکه های کامپیوتری چیست؟ مراحل انجام راه اندازی شبکه چگونه است؟

وقتی ما میخوایم شبکه یه شرکت یا ارگان خاصی رو راه اندازی کنیم اول از همه باید از محل مورد نظر بازدید کنیم و زیرساخت را کامل بررسی کنیم و ببنیم چه تجهیزاتی برای پسیو لازم داریم و برای اکتیو شبکه چه توپولوژی لازم هست ودرادامه به اهمیت و نیاز های اصلی جهت راه اندازیم میپردازیم .

اهمیت نصب و راه اندازی شبکه های کامپیوتری

با یک ساعت قطع شدن شبکه یا کندی سرعت  اینترنت یا کار نکردن کامپیوترهای پرسنل به معنای تعطیلی کسب و کار در آن یک ساعت می باشد. دراین طورت با خطراتی مواجه میشویم که عدم پشتیبان‌گیری و ویروس‌ها و… هم که جای خود را دارد و ممکن است حتی کل کسب و کارتان به خطر بیندازد.

سازمان ها و یا شرکت ها همه‌ تلاش خودشان را می‌کنند تا حتی برای یک لحضه هم شبکه کامپیوتریشان اختلال یا قطعی نداشته باشند تا آسیبی متوجه شرکت یا کسب و کارشان نشود. به همین خاطر است که شرکت ها نیاز دارند تا زیرساختی مناسب برای شبکه کامپیوتری خود فراهم کنند.

راه اندازی یک شبکه درون سازمانی

راه اندازی ونصب شبکه های درون سازمانی شامل دو بخش میباشند خدمات پسیو و خدمات اکتیو. قسمت پسیو شامل مبحث کابل کشی وداکت و غیره نود ها شده و قسمت اکتیو شامل سوئیچ ها و سرور ها وروتینگ و غیره موارد نرم افزاری می شود. هر دو قسمت می بایست طبق اصول و استاندارد های لازم  جلو روند تا شبکه بهترین راندمان را داشته باشد. این دو ارتباط   با هم داشته و غفلت از یکی دومی را هم تحت تاثیر قرار می دهد. بهترین و قوی ترین سرور ها در صورت کندی و قطعی در قسمت پسیو باعث آسیب و کندی شبکه ویا سازمان میشود.

اکتیو شبکه
 

خدمات اکتیو شبکه

شرکت فراشبکه نوین در بخش خدمات اکتیو شبکه تمامی سرویس‌هایی که شرکت‌ها برای پیشبرد اهداف خود نیاز دارند را نصب و راه‌‌ اندازی می‌کند. این سرویس‌ها و نرم‌افزارها هستند که نیازهای شرکت یا سازمان هارا در جهت بالا بردن سرعت انجام امور اداری و تجاری، بالا بردن راندمان کاری، بالا رفتن سطح کیفیت و کمیت کار برآورده می‌کنند.

 

پسیو شبکه
 

خدمات پسیو شبکه

خدمات پسیو شبکه شامل آماده سازی و بهنیه کردن زیرساخت شبکه مورد نظرکه شامل ایجاد اتصالات شبکه و کابل کشی و داکت کشی و … می باشد. طراحی و نصب و اجرای کلیه پروژه های پسیو شبکه برای سازمان ها و شرکت های بزرگ و کوچک, طراحی و اجرای اتاق سرو, نقشه شبکه های کابلی و وایرلسی, طراحی مسیر کابل کشی و ترانکینگ, پیاده سازی تجهیزات زیرساختی شبکه, رفع ایرادات پسیو شبکه, استفاده از تجهیزات شبکه با کیفیت و با امنیت بالاتر.

 

پشتیبانی نرم‌افزار و سخت افزار شبکه
 

پشتیبانی نرم‌افزار و سخت افزار شبکه

خدمات پشتیبانی نرم‌افزار و سخت افزارشبکه بخشی از خدمات اکتیوو پسیو شبکه می‌باشد. که شامل نگهداری از نرم‌افزارها و بک‌آپ‌گیری و پشتیبان‌گیری از تمامی اطلاعات و نرم‌افزارهای موجود و عیب‌یابی و رفع خرابی زیرساخت و پسیو شبکه می باشد.

 

کلام آخر برای راه اندازی شبکه های کوچک یا بزرگ بهترین راه استفاده از مشاوره و راه کارهای متخصصین فراشبکه میباشد تا از بروز حملات سایبری و کندی سرعت اینترنت و شبکه داخلی شما جلوگیری شود.

تیم تخصصی فراشبکه نوین ایرانیان با سال ها تجربه در زمینه امنیت اطلاعات، آماده ارائه مشاوره و راهکار در زمینه راه اندازی شبکه های کامپیوتری می باشد که در صورت وجود هرگونه سوال یا مشاوره می توانید با شماره های موجود در سایت در ساعات اداری و یا سیستم 24 ساعته واتساپ تماس حاصل بفرمایید.

 

پسیو شبکه کامپیوتری
 

 

1 نظر

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.